Dzinēja remonts

4 iemesli, kāpēc dzinējs zaudē jaudu laika gaitā un kā atgūt aizbēgušos zirgus. Ir četras lietas, kas vajadzīgas katram benzīna dzinējam, lai radītu jaudu, un praktiski jebkuram dzinējam jaudas samazināšanās būs saistīta ar kādu no šiem četriem faktoriem. Papētīsim katru no šiem tematiem atsevišķi, kā arī papētīsim berzi.

Gaiss
Degviela
Kompresija
Dzirkstele

Gaiss

Netīrs gaisa filtrs

Par laimi viegli novēršama problēma. Gaisa filtri tiek piesārņoti un filtrējošā materiāla poras tiek aizsprostotas ar netīrumiem, kuri nonāk gaisa filtrā ne tikai braukšanas laikā, tādēļ ir svarīgi tos tīrīt vai nomainīt. Lielākajai daļai automašīnu tā ir vienkārša pārbaude, un bieži vien nav nepieciešami instrumenti. Aizsērējis gaisa filtrs padara motora darbu grūtāku ievilkt gaisu, kas samazina gaisa pieplūdi un var ierobežot maksimālo gaisa pieplūšanu. Mazāk gaisa nozīmē mazāk enerģijas.

Izplūdes ierobežojumi

Ja gaiss dzinējā tiek iesūkts, tad tam kaut kur ir arī jāizplūst. Ierobežojumi katrā bloka izplūdes galā nozīmē samazinātu gaisa plūsmu un samazinātu veiktspēju. Motoram būs jāstrādā smagāk, lai izplūstu izplūdes gāzes, ierobežojot jaudu. Atgāžu sistēmas katalizatoru var aizsprostot ar nepareizu gaisa / degvielas maisījumu vai arī degvielas piedevām, kas reaģē ar katalītisko elementu. Izplūdes sistēmas caurules var aizsērēt arī iekšienē no rūsas vai citiem faktoriem, un iekšējā cauruļvada diametra izmaiņas var radīt gaisa plūsmas ierobežojumus.

Vārstu sistēmas nodilums

Tas jo īpaši attiecas uz dzinējiem, kam nav pašregulējoša vārstu sistēma.
Laika gaitā vārstu mehānisma sastāvdaļas skars nodilums (to var samazināt, izmantojot pienācīgu motoreļļu un regulāri to mainot, bet neatkarīgi no tā nodilum parādīsies).
Kā detaļas, kas ir atbildīgas par vārstu atvēršanu un aizvēršanu nodilst. Ir iespējama vārstu atvēršanas un pacelšanas laika samazināšanās. Mazāka vārstu pacelšana un īsāks vārsta atvēršanas laiks nozīmē mazāku gaisa plūsmu, īpaši augšējā galā, tādēļ ir svarīgi noregulēt vārstus, lai kompensētu nodilumu.

Degviela

Viss, kas ierobežo degvielas ieplūšanu cilindrā, izraisa jaudas zudumu, ja dzinējam ir vajadzīgs vairāk degvielas nekā tiek ievadīts. Degvielas sprauslas

Degvielas sprauslas

Aizsērējušas degvielas sprauslas rada problēmu ķēdi. Aizsērējumi laika gaitā var veidoties karstuma ietekmē vai no sliktas degvielas. Nelieli aizsērējumi var izraisīt O2 sensoru nepareizu darbību, kad signāls tiek nolasīts, ka sistēmai tiek padots liess maisījuma, tāpēc, lai kompensētu, tiek pievienots vairāk degvielas. Tas radīs bagātu maisījumu cilindros bez sprauslu problēmām (kam ir savas sekas), vai pat izlaist aizdedzes momentu, ja sprausla nav spējīga izsmidzināt pietiekami daudz degvielas. Ir nepieciešams pareizi kontrolēt degvielas iesmidzināšanu, lai nodrošinātu maksimālu veiktspēju.

Degvielas sūkņi

Laika gaitā degvielas sūknis var nolietoties, bet tas var nenotikt katastrofāli. Kaut arī tas joprojām var nodrošināt degvielas padevi ar zemāku spiedienu, tas var sākt cīnīties, lai nodrošinātu degvielas padevi ar lielāku spiedienu vai pagarināt padeves laiku. Ja jūsu transportlīdzeklis zaudē jaudu paātrināšanās laikā vai braucot augšup kalnā vai dzinēja darbība nav vienmērīga pie liela ātruma, var liecināt par to, ka degvielas sūknis vairs nespēj strādāt pareizi.

Kompresija

Vecajiem dzinējiem kompresijas uzturēšana var būt neliels izaicinājums. Ar kompresiju saistītie jautājumi bieži vien ir galvenais faktors, kas izraisa jaudas zudumu, un remonta darbi nav tik vienkārši, kā dažos citos gadījumos, vienkārši tāpēc, ka laika gaitā metāla detaļas ir nolietotas. Motors kompresiju var zaudēt vairākos dažādos veidos:

Nodiluši virzuļu gredzeni

Viena no galvenajām lietām, kas var notikt laika gaitā, ir virzuļu gredzenu nodilums, kas rada noplūdes. Daļa no saspiestā gaisa un degvielas maisījuma sadedzināšanas laikā noplūst gar virzuļu gredzeniem un pa cilindru sienām nonāk kloķvārpstas korpusā. Tas ir spiediens, kam vajadzētu nospiest virzuli uz leju, bet daļa jaudas tiek zaudēta. Tas nozīmē arī mazāk kompresijas, jo daļa gaisa pazūd, kad virzulis tiek bīdīts uz augšu ieplūdes cikla laikā. Sadegšanas laikā radītās noplūdes dzinēja eļļu arī piesārņos daudz ātrāk, jo sadegšanas blakusprodukti nonāk kloķvārpstas korpusā.

Oglekļa uzdegumi uz ieplūdes vārstiem / vārstu sēžām

Ja ogleķļa nosēdumi nokļūst uz vārstiem vai vārstu sēžam, tas var traucēt pareizai vārstu aizvēršanai. Ja ieplūdes vārstus nevar pilnībā aizvērt, tas ļaus gaisam izplūst kompresijas gājiena laikā, ļoti samazinot kompresijas pakāpi. Tas var izraisīt detonāciju ieplūdes kolektorā, jo gaisa / degvielas maisījums aizdedzināšanas laikā gar ieplūdes vārstiem nonāk ieplūdes kolektorā. Izplūdes vārsti, kurus nevar pilnībā pareizi aizvērt, arī samazina kompresijas pakāpi.

Dzirkstele

Oglekļa nogulsnes uz virzuļa

Ja uzdegums veidojas uz virzuļa vai cilindru sienām, šie nogulumi var radīt karstos punktus. Šie karstie punkti, ja apstākļi to atļauj, var izraisīt dzinējā sitienus. Ja dzinējs ir spējīgs, tas palēnina aizdedzes laiku, lai mazinātu sitienu iespējamību. Aizkavējot aizdedzes laiku, jauda tiek zaudēta.

Aizdedzes sveces ar uzdegumu

Aizdedzes sveces pēc laika var veidot uzdegumu. Neatbilstoša aizdedzes sveču dzirkstele nozīmē, ka, iespējams, tiks izlaista aizdegšanās. Uzturot tīrus sveču kontaktus nodrošina, ka dzirksteles iztrūkums nerada jaudas zudumu.

Berze

Mainiet eļļu savam auto regulāri

Ar labu profilaktisku apkopi berze neradīs milzīgas bažas, bet, ja jūs atļaujat eļļai sabiezēt, neliels eļļas viskozitātes palielinājums nozīmē, ka eļļas sūknim ir grūtāk to sūknēt (tādēļ ir vajadzīga jauda, ​​kas netiks novirzīta uz automašīnas riteņiem) vai motoram visā sistēmā nebūs pareiza eļļas plūsma. Pie nepienācīgas eļļas plūsmas detaļas nodils daudz ātrāk un tām būs jāstrādā smagāk, lai pārvarētu pievienoto berzi. Vairāk nodiluma, vairāk berzes, mazāk jaudas.

Vislabāk, lai novērstu jaudas zudumu laika gaitā, tas ko jūs varat darīt, ir pienācīgi uzturēt savu transportlīdzekli. Neskatoties uz to, daži jaudas zudumi ir neizbēgami. Nekas nav mūžīgs.